Gamificar, el MK del joc

“Animus iocandi”, com diuen llatinistes i advocats. L’aplicació de mecàniques pròpies del joc en l’entorn d’aplicacions no lúdiques s’està demostrant una gran tècnica de fidelització en el marc de la xarxa social. Una correcta introducció d’estratègies de gamificació permet evolucionar de la connectivitat pròpia del web 2.0 al compromís (engagement), la implicació proactiva del col·lectiu que es genera al voltant del nostre producte o servei.

La gamificació és un fenomen relativament nou, però que gràcies a la influència dels videojocs està molt assumit en els nostres codis de comportament. Un recent estudi sobre les expectatives i el grau d’adopció d’aquesta tècnica a l’Estat espanyol (elaborat per Gamemarketing) demostra les virtuts de la utilització de les mecàniques de joc en àmbits com el del posicionament web o els processos motivacionals amb clients, usuaris i empleats.

Exemples, moltíssims. Però potser un dels més reeixits el dels badgets de Foursquare, premis simbòlics per als usuaris més fidels del servei que serveixen per promoure’n l’ús i la compartició.

Advertisements

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s