Tens un restaurant? Aquestes són les teves xarxes socials

La restauració és un dels sectors on cuidar la presència al web social té garantit un major retorn. No oblidem que la tria d’un restaurant sempre ha vingut determinada en gran mesura pels suggeriments d’amics i familiars que han compartit les seves experiències amb nosaltres. I això, en definitiva, és terreny abonat per a les xarxes socials.

Tot seguit presentem una tria de les plataformes socials més efectives per al sector de la restauració. No cal, òbviament, pretendre estar present en totes i cadascuna d’elles: la tria cal fer-la en funció dels objectius, el tipus de clients i la competència que tingueu. Fem-ne un repàs.

Grans xarxes. En la pràctica, el nostre segon web, però amb opció de socialitzar i crear comunitat de seguidors al voltant. Les més destacades: Facebook i Google+.

Blocs. Donen opció al restaurant a comunicar amb tot luxe de detalls promocions especials, nous plats i menús, reflexions sobre receptes, etc. Oberts a la participació dels clients gràcies a l’opció de comentaris, tenen l’avantatge de millorar notablement el posicionament en els principals buscadors. Els gegants del sector: WordPress, Blogger i Tumblr.

Micro-blogging. Variant dels blocs que permet missatges curts i directes als seguidors, a més de converses a través de respostes. El més popular, sens dubte: Twitter.

Multimèdia. Moltes plataformes socials generalistes inclouen la possibilitat d’incrustar material multimèdia, però existeixes xarxes específiques per a fotografies i vídeos. Els més emprats per a vídeo són Youtube i Vimeo; per a imatges, PinterestFlickr, Picassa i Instagram.

Professionals. Xarxes de networking que ens donen l’opció d’intercanviar informació i connectar-nos amb d’altres professionals. La millors: LinkedIn i Xing.

Marcadors. Gràcies a aquestes xarxes podrem conmpartir amb d’altres usuaris continguts web que trobem d’utilitat per a la nostra activitat. Destaquen: Delicious i Digg.

Xarxes socials sectorials. El sector de la restauració compta amb xarxes específiques que funcionen com a agències d’oci que proporcionen comensals, però que a més incorporen funcionalitats socials com la de compartir a d’altres xarxes o afegir comentaris. Entre les més utilitzades: 11870.com, Atrápalo, El Tenedor, Restaurantes.com, Restalo, 10Restaurantes.es o TripAdvisor.

[Via Diego Coquillat]

Advertisements

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s