Com escoltar les xarxes socials: monitoritzar

Al web social tant o més important que allò que diem és allò que es diu de nosaltres. La nostra marca, entitat o empresa està exposada a les opinions i a les crítiques dels usuaris de fòrums, blocs i infinitat de plataformes socials. Conèixer aquestes referències i, cas que ho jutgem oportú, respondre-les per millorar el valor del nostre servei es converteix en una tasca prioritària. Estem parlant del monitoratge.

Les eines que faciliten escoltar el  web social són múltiples i no cal fer-ne ús de totes. Tot seguit en fem un breu repàs en funció del mitjà social:

Fòrums
Boardreader: interfície senzilla, només exigeix introduir un terme a la casella de recerca i ens adreçarà al lloc on estem sent tema de conversa.
Omgili: a més d’enllaços als fòrums, també ens informa de resultats ordenats per temes referents al terme de recerca.
Google Groups: eina bàsica per a rastrejar els fòrums de Google.

Blocs
Google Blog Search: l’aplicació més utilitzada, els resultats es mostren segons el Page Rank de les pàgines amb mencions
Google Alerts: a partir de l’eina anterior, se’ns genera una alerta de recerca amb el terme que desitgem i l’envia al nostre correu electrònic
Technorati: aquesta plataforma indexa blocs a partir de la posició 120 mil del rànquing de rellevància Alexa.

Twitter
Monitter: afegeix un caixetí de recerca del terme que volem seguir, permet rastrejar-ne més d’un simultàniament en presentació en columnes com la de Tweetdeck.
Twazzup: no només mostra les mencions a la nostra marca, sinó també una llista dels influenciadors més rellevants, els seguidors més actius i notícies relacionades.
Tweetbeep: és el Google Alerts de Twitter.

Facebook
Kurrently: seguiment paral·lel a Facebook i Twitter.

Web
Social mention: dades sobre les keywords més buscades relacionades amb nosaltres, els usuaris més importants i tota mena de converses en multitud de plataformes socials.
How socieble: ens retorna el valor de la nostra presència en xarxes socials, amb opció de visualització d’estadístiques en versió premium.

[Via Bloc Gencat i Redes y marketing]

Advertisements

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s