Google puja l’aposta a la xarxa social

La web social no ha estat mai el camp de joc preferit de Google i les experiències fallides de Wave i Buzz ho van deixar molt clar. El gegant de Mountain View no es pot permetre un tercer fracàs amb Google+ i l’estratègia per evitar-ho sembla clara: recórrer a les cerques per a prendre una posició de rellevància davant de Facebook, el gran competidor. Com? Doncs proporcionant avantatges als usuaris que fusionin el buscador i l’activitat social. Els resultats d’una cerca a Google es personalitzen amb la informació que la companyia té de nosaltres (localització, preferències, historial, etc.), en conseqüència seran molt més afinats a les necessitats de l’usuari si també es tenen controlats gustos i relacions socials.

De quines avantatges disposa Google en front Facebook gràcies a aquest factor? En primer lloc, el posicionament: disposar d’un perfil de Google+ optimitza el SEO de la marca i li reporta trànsit i rellevància. Però també l’opció de fer cerques “en el meu món”, és a dir, obtenir respostes “plus” dins del marc de les relacions socials de l’usuari (Bing no pot aspirar a res semblant). Sense oblidar un altre element essencial per als professionals, l’afinament de la publicitat (més elements d’anàlisi per a l’Adwords).

Font: El País

Anuncis

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s